dilluns, 10 d’octubre del 2011

El BLOC proposa a l'Ajuntament l'ús de les xarxes socials per a la participació ciutadana i la promoció turística de Petrer

- versió valencià -
El regidor David Navarro, en representació del Grup Municipal del BLOC-Compromís per Petrer, ha presentat hui una proposta relativa a l'ús de les xarxes socials d'internet -com facebook, twitter, etc.- per part de l'administració municipal. En paraules de l'edil del BLOC, “es tracta d'una proposta innovadora i barata, cosa important en temps de crisi”. Segons la proposta del BLOC, l'Ajuntament podria aprofitar les xarxes socials per a un triple objectiu: facilitar un nou canal d'informació al ciutadà, promoure la participació ciutadana i dinamitzar la promoció turística del poble de Petrer.
Navarro ha declarat que “no es pot entendre que els partits polítics utilitzem les xarxes socials per a promocionar-nos perquè som conscients de l'eficacia i el cost escàs o nul d'este recurs i, així i tot, no ens aprofitem d'estes aplicacions d'internet en benefici de les institucions i del nostre poble”. En este sentit, el regidor del BLOC ha expressat que “ens agradaria que el PP no tornara a utilitzar el recurrent discurs de què no hi ha diners perquè l'ús de les xarxes socials pot tenir molt més impacte i amb un cost infinitament més baix que moltes campanyes publicitàries desenvolupades en estos últims quatre anys”.
Així mateix, el BLOC considera que la posada en marxa de les xarxes socials per a usos municipals pot servir també perquè estudiants de Publicitat i Relacions Públiques, Periodisme, Comunicació Audiovisual o d'altres titulacions similars realitzen pràctiques i s'introduïsquen en la professió de Community Manager. Segons Navarro, “en temps de crisi, cal aprofitar totes les oportunitats al màxim i la nostra proposta també pot ser una via d'accés per als joves a una nova professió del segle XXI”.
Per últim, el regidor del BLOC ha assenyalat que el desenvolupament d'esta proposta hauria de servir per a reorientar la política de comunicació municipal. Segons ha manifestat Navarro, “ara per ara, la secció d'Actualitat de la pàgina web de l'Ajuntament no reflexa la pluralitat política, ja que es limita a narrar l'obra i miracle de l'alcalde i l'equip de govern”. Així, el BLOC denuncia que l'oposició està exclosa i per higiene democràtica cal que les activitats de tots els grups tinguen presència en la página web municipal i en l'ús que es puga donar a les xarxes socials.
Pel que fa a la política lingüística, Navarro també ha mostrat el seu malestar perquè la web municipal utilitza sempre el castellà com a llengua per defecte, quan el més democràtic seria que la llengua d'inici fora l'escollida pel ciutadà (castellà o valencià) en la configuració del seu navegador. Així, el BLOC ha criticat que el regidor de Gobernació, Óscar Payà (PP), donara una informació errònia en l'últim Ple quan el BLOC li va preguntar per esta qüestió. D'una altra banda, Navarro ha suggerit que caldria estudiar la introducció de l'anglés i altres llengües en la web municipal per a potenciar la promoció turística del municipi. “Ja que el PP parla tant de trilingüisme en l'ensenyament, es podria aplicar també a la web”.
 
- versión castellano -
El concejal David Navarro, en representación del Grupo Municipal del BLOC-Compromís per Petrer, ha presentado hoy una propuesta relativa al uso de las redes sociales de internet -como facebook, twitter, etc.- por parte de la administración municipal. En palabras del edil del BLOC, “se trata de una propuesta innovadora y barata, algo importante en tiempos de crisis”. Según la propuesta del BLOC, el Ayuntamiento podría aprovechar las redes sociales para un triple objetivo: facilitar un nuevo canal de información al ciudadano, promover la participación ciudadana y dinamizar la promoción turística del pueblo de Petrer.
Navarro ha declarado que “no se puede entender que los partidos políticos utilicemos las redes sociales para promocionarnos porque somos conscientes de la eficacia y el coste escaso o nulo de este recurso y, sin embargo, no saquemos partido de estas aplicaciones de internet en beneficio de las instituciones y de nuestro pueblo”. En este sentido, el concejal del BLOC ha expresado que “nos gustaría que el PP no volviese a utilizar el socorrido discurso de que no hay dinero porque el uso de las redes sociales puede tener mucho más impacto y con un coste infinitamente más bajo que muchas campañas publicitarias desarrolladas en estos últimos cuatro años”.
Asimismo, el BLOC considera que la puesta en marcha de las redes sociales para usos municipales puede servir también para que estudiantes de Publicidad y Relaciones Públicas, Periodismo, Comunicación Audiovisual u otras titulaciones similares realicen prácticas y se introduzcan en la profesión de Community Manager. Según Navarro, “en tiempos de crisis, hay que aprovechar todas las oportunidades al máximo y nuestra propuesta también puede ser una vía de acceso para los jóvenes a una nueva profesión del siglo XXI”.
Por último, el concejal del BLOC ha señalado que el desarrollo de esta propuesta debería servir para reorientar la política de comunicación municipal. Según ha manifestado Navarro, “hoy por hoy, la sección de Actualidad de la página web del Ayuntamiento no refleja la pluralidad política, ya que se limita a narrar la obra y milagros del alcalde y el equipo de gobierno”. Así, el BLOC denuncia que la oposición está excluida y por higiene democrática es necesario que las actividades de todos los grupos tengan presencia en la página web municipal y en el uso que se pueda dar a las redes sociales.
En lo que se refiere a la política lingüística, Navarro también ha mostrado su malestar porque la web municipal utiliza siempre el castellano como lengua por defecto, cuando lo más democrático sería que la lengua de inicio fuese la elegida por el ciudadano (castellano o valenciano) en la configuración de su navegador. Así, el BLOC ha criticado que el concejal de Gobernación, Óscar Payà (PP), diese una información errónea en el último Pleno cuando se le preguntó por esta cuestión. Por otra parte, Navarro ha sugerido que habría que estudiar la introducción del inglés y otras lenguas en la web municipal para potenciar la promoción turística del municipio. “Ya que el PP habla tanto de trilingüismo en la enseñanza, se podría aplicar también en la web”.

1 comentari:

  1. N'estic d'acord amb la necessitat d'utilitzar el valencia en els organismes publics valencians.
    Ens sentim ofessos i discriminats!
    Petrer no dona una bona imatge ni defend el Valencia i els seus ciutadans que el parlent.
    Hauria de ser un arma diferenciadora i creadora de valor i cultura.

    ResponElimina