- versió valencià -
El
regidor i portaveu de BLOC-Compromís a l'Ajuntament de Petrer, David
Navarro, ha informat de les respostes que ha donat el Govern
d'Espanya a les preguntes que este grup municipal va presentar al
Congrés dels Diputats a través de Joan Baldoví, parlamentari de
Compromís, referents als serveis ferroviaris Madrid-Alacant i a la
neteja del riu Vinalopó i de les rambles que desemboquen en ell.
Davant
la pròxima licitació i pas a gestió privada de l'Alta Velocitat
Alacant-Madrid, juntament amb l'AVE a Elx i Murcia i la línia
convencional entre Alacant i València, Compromís va preguntar al
Govern si preveu que el pas a la gestió privada supose
alguna modificació en els horaris dels serveis oferits en les
estacions afectades (entre unes
altres: Elda-Petrer, Villena, Villena Alta Velocitat i, amb un horari
molt limitat, Novelda-Asp i Saix).
El
Ministeri de Foment ha contestat a Compromís que el nou operador
privat competirà amb Renfe, excepte en els serveis catalogats com a
“Obligació de Servei Públic” (OSP), que inclouen la mitja
distància, en els quals Renfe mantindrà el monopoli estatal.
«El Govern ha
contestat el que li ha donat la gana, limitant-se a assenyalar què
serveis seran exclusius de Renfe i quins entraran en competència amb
el nou operador privat, però seguim sense saber si es mantindran els
horaris actuals dels trens o si es reduirà la frencuencia en els
serveis ferroviaris de la nostra comarca»,
ha puntualitzat Navarro.
Pel
que fa a la cura del riu Vinalopó i les rambles que desemboquen en
ell, com són la de Puça a Petrer i les de Bateig i el Derramador a
Elda, Compromís demanava informació sobre quines
actuacions preveu la Confederació Hidrogràfica del Xúquer davant
el mal estat d'estes lleres i l'acumulació de brutícia i tot tipus
d'elements i estris que s'ha observat en alguns trams.
«Per la resposta que
hem rebut del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi ambient fa
l'efecte que el Govern no entén el significat del verb “preveure”
i que este es refereix sempre al futur i no al passat: s'han limitat
a contestar que en el període 2005-2013 (quasi una dècada) es van
invertir 675.000 € en les lleres de Petrer i gairebé 150.000 €
en els de Elda però ni tan sols s'han molestat a esmentar si
preveuen o no alguna actuació pròximament».
- versión castellano -
BLOC-Compromís: «el
Gobierno responde con evasivas sobre los trenes y la limpieza del
Vinalopó»
El
concejal y portavoz de BLOC-Compromís en el Ayuntamiento de Petrer,
David Navarro, ha informado hoy de las respuestas que ha dado el
Gobierno de España a las preguntas que este grupo municipal presentó
en el Congreso de los Diputados a través de Joan Baldoví,
parlamentario de Compromís, referentes a los servicios ferroviarios
Madrid-Alicante y a la limpieza del río Vinalopó y de las ramblas
que desembocan en él.
Ante
la próxima licitación y paso a gestión privada de la Alta
Velocidad Alicante-Madrid, junto con el AVE a Elche y Murcia y la
línea convencional entre Alicante y Valencia, Compromís preguntó
al Gobierno si prevé que el paso a la gestión
privada suponga alguna modificación en los horarios de los servicios
ofrecidos en las estaciones afectadas
(entre otras: Elda-Petrer, Villena, Villena Alta Velocidad y, con un
horario muy limitado, Novelda-Aspe y Sax).
El
Ministerio de Fomento ha contestado a Compromís que el nuevo
operador privado competirá con Renfe, excepto en los servicios
catalogados como “Obligación de Servicio Público” (OSP), que
incluyen la media distancia, en los que Renfe mantendrá el monopolio
estatal.
«El Gobierno ha
contestado lo que le ha dado la gana, limitándose a señalar qué
servicios serán exclusivos de Renfe y cuáles entrarán en
competencia con el nuevo operador privado, pero seguimos sin saber si
se mantendrán los horarios actuales de los trenes o si se reducirá
la frencuencia en los servicios ferroviarios de nuestra comarca»,
ha puntualizado Navarro.
En
lo que respecta al cuidado del río Vinalopó y las ramblas que
desembocan en él, como son la de Puça en Petrer y las de Bateig y
el Derramador en Elda, Compromís solicitaba
información sobre qué actuaciones prevé la Confederación
Hidrográfica del Júcar ante el mal estado de estos cauces y la
acumulación de suciedad y todo tipo de elementos y enseres que se ha
observado en algunos tramos.
«Por la respuesta
que hemos recibido del Ministerio de Agricultura, Alimentación y
Medio Ambiente da la impresión de que el Gobierno no entiende el
significado del verbo “prever” y que éste se refiere siempre al
futuro y no al pasado: se han limitado a contestar que en el período
2005-2013 (casi una década) se invirtieron 675.000 € en los cauces
de Petrer y casi 150.000 € en los de Elda pero ni tan siquiera se
han molestado en mencionar si prevén o no alguna actuación
próximamente».
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada