dijous, 1 de desembre del 2011

El BLOC-Compromís lamenta que el PP no concrete inversions per a Petrer en el pressupost autonòmic

- versió valencià -
David Navarro, regidor i portaveu municipal del BLOC-Compromís, ha explicat les esmenes que esta formació política ha presentat al projecte de Pressupostos de la Generalitat. Segons ha declarat Navarro, "a través del Grup Parlamentari de Compromís en Les Corts, hem reivindicat que els projectes educatius i sanitaris necessaris per al poble de Petrer consten amb nom i cognoms en els pressupostos del govern autonòmic". A més, segons s'ha conegut després de tancar-se el període d'esmenes, el BLOC-Compromís ha contriuït significativament en este procés en Les Corts: 1.058 esmenes als pressupostos d'unes 2.500 que sumen entre PP, PSOE, EUPV i BLOC-Compromís.
El edil del BLOC s'ha referit a una sèrie d'inversions promeses reiteradament pel Partit Popular. Pel que fa a educació, les obres d'adecuació i ampliació de l'IES Azorín -pressupostades en 6,7 milions d'euros-, així com l'ampliació i millora integral del C.P. Virrey Poveda. Per la seua banda, en sanitat, es tracta de l'ampliació del Centre de Salut Petrer II, amb un pressupost d'1.825.000 euros. Tots estos projectes ja van ser anunciats pels departaments competents del govern valencià i, en paraules del portaveu del BLOC-Compromís, "són clars exemples de les promeses incomplides del PP i afecten el dia a dia de centres educatius com el C.P. Virrey Poveda, on bona part de l'alumnat estudia en aules prefabricades".
D'acord amb l'explicació de Navarro, el problema radica en què "els Pressupostos de la Generalitat contemplen partides genèriques per a tot el territori del País Valencià i no concreten la inversió projecte per projecte, amb la qual cosa els populars valencians ho utilitzen de forma injusta per a prometre escoles i centres de salut al larg i ample del territori, sense tenir diners per a executar les obres".
En este sentit, el BLOC-Compromís ha mostrat el seu malestar per l'actitud del PP de Petrer. Segons ha declarat David Navarro, portaveu d'esta formació política, "de poc serveix que Pascual Díaz faça mil viatges a Conselleria per a reivindicar estes inversions si després les partides corresponents no s'incorporen als Pressupostos de la Generalitat i el PP no dóna suport a estes demandes en el parlament autonòmic".

- versión castellano -
David Navarro, concejal y portavoz municipal del BLOC-Compromís, ha explicado las enmiendas que esta formación política ha presentado al proyecto de Presupuestos de la Generalitat. Según ha declarado Navarro, "a través del Grupo Parlamentario de Compromís en Les Corts, hemos reivindicado que los proyectos educativos y sanitarios necesarios para el pueblo de Petrer consten con nombre y apellidos en los presupuestos del gobierno autonómico". Además, según se ha conocido tras cerrarse el período de enmiendas, el BLOC-Compromís ha contribuido significativamente a este proceso en Les Corts: 1.058 enmiendas a los presupuestos de unas 2.500 que suman entre PP, PSOE, EUPV y BLOC-Compromís.
El edil del BLOC se refiere a una serie de inversiones prometidas reiteradamente por el Partido Popular. En lo que se refiere a educación, las obras de adecuación y ampliación del IES Azorín -presupuestadas en 6,7 millones de euros-, así como la ampliación y mejora integral del CP Virrey Poveda. Por su parte, en sanidad, se trata de la ampliación del Centro de Salud Petrer II, con un presupuesto de 1.825.000 euros. Todos estos proyectos ya fueron anunciados por los departamentos competentes del gobierno valenciano y, en palabras del portavoz del BLOC-Compromís, "son claros ejemplos de las promesas incumplidas del PP y afectan al día a día de centros educativos como el CP Virrey Poveda, donde parte del alumnado estudia en aulas prefabricadas".
De acuerdo con la explicación de Navarro, el problema radica en que "los Presupuestos de la Generalitat contemplan partidas genéricas para todo el territorio del País Valenciano y no concretan la inversión proyecto por proyecto, lo que los populares valencianos usan torticeramente para prometer colegios y centros de salud a lo largo y ancho del territorio, sin tener dinero para ejecutar las obras".
En este sentido, el BLOC-Compromís ha mostrado su malestar por la actitud del PP de Petrer. A juicio de David Navarro, portavoz de esta formación política, "de poco sirve que Pascual Díaz haga mil viajes a Conselleria para reivindicar estas inversiones si luego las partidas correspondientes no se incorporan a los Presupuestos de la Generalitat y el PP no apoya estas demandas en el parlamento autonómico".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada