dilluns, 30 de setembre del 2013

L'Ajuntament aprova l'Oficina Integrada proposada per BLOC-Compromís

- versió valencià -
El ple de l'Ajuntament de Petrer va aprovar dijous passat per unanimitat la moció del BLOC-Compromís en la qual proposa la creació d'una “finestreta única” o Oficina Integrada en el consistori. El regidor David Navarro ha agraït el suport unànime de la resta de grups polítics a una moció “de clar esperit constructiu”.
«Este servei d'Oficina Integrada consistiria que les ciutadanes i els ciutadans podrien presentar a través del Registre de l'Ajuntament escrits dirigits a la Generalitat i a l'Administració General de l'Estat», ha explicat David Navarro, regidor d'esta formació política. Actualment l'Ajuntament de Petrer té un conveni que permet presentar en el Registre municipal documents dirigits a la Diputació Provincial d'Alacant, però no a les altres administracions.
L'inici del servei no és automàtic després de l'aprovació de la moció, sinó que ara correspon al govern municipal estudiar-ne la seua viabilitat. Si és viable, l'Ajuntament de Petrer haurà d'establir convenis necessaris perquè es puguen presentar sol·licituds, escrits o qualsevol document davant l'administració autonòmica i estatal, convenis que ja estan en vigor en un total de 136 municipis valencians.
Navarro ha assenyalat que cal buscar vies per a millorar les relacions entre la ciutadania i l'Administració Pública i agilitar els tràmits. En este sentit, a més dels esforços en matèria d'administració electrònica, a través dels recursos informàtics i la xarxa d'internet, «des del BLOC-Compromís considerem que també és positiu reduir les distàncies que han de recórrer les ciutadanes i els ciutadans per a portar a terme tràmits presencials».

- versión castellano -
El Ayuntamiento aprueba la Oficina Integrada propuesta por BLOC-Compromís
El pleno del Ayuntamiento de Petrer aprobó el pasado jueves por unanimidad la moción del BLOC-Compromís en la que propone la creación de una “ventanilla única” u Oficina Integrada en el consistorio. El concejal David Navarro ha agradecido el apoyo unánime del resto de grupos políticos a una moción “de claro espíritu constructivo”.
«Este servicio de Oficina Integrada consistiría en que las ciudadanas y los ciudadanos podrían presentar a través del Registro del Ayuntamiento escritos dirigidos a la Generalitat y a la Administración General del Estado», ha explicado David Navarro, concejal de esta formación política. Actualmente el Ayuntamiento de Petrer tiene un convenio que permite presentar en el Registro municipal documentos dirigidos a la Diputación Provincial de Alicante, pero no a las demás administraciones.
La puesta en marcha del servicio no es automática tras la aprobación de la moción, sino que ahora corresponde al gobierno municipal estudiar la viabilidad del mismo. Si es viable, el Ayuntamiento de Petrer deberá establecer los convenios necesarios para que se puedan presentar solicitudes, escritos o cualquier documento ante la administración autonómica y estatal, convenios que ya están en vigor en un total de 136 municipios valencianos.
Navarro ha señalado que hay que buscar vías para mejorar las relaciones entre la ciudadanía y la Administración Pública y agilizar los trámites. En este sentido, además de los esfuerzos en materia de administración electrónica, mediante recursos informáticos y la red de internet, «desde el BLOC-Compromís consideramos que también es positivo reducir las distancias que deben recorrer las ciudadanas y los ciudadanos para llevar a cabo trámites presenciales».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada