dijous, 6 de març del 2014

El PP va vetar que es parlara en el ple de la Reforma del Règim Local

- versió valencià -
Els grups municipals del PSOE, EU i BLOC-Compromís han mostrat el seu malestar pel veto de Pascual Díaz i del Partit Popular perquè en el passat ple es votara l'adhesió de Petrer, al costat d'altres ajuntaments, al recurs d'inconstitucionalitat contra la Reforma de la Llei de Règim Local. Una reforma que ha sigut molt criticada per la majoria de forces polítiques al llevar competències als municipis per a donar-les a les diputacions provincials i facilitar la privatització de serveis públics.
La moció, que va ser presentada pels tres grups de l'oposició, no va ser inclosa en l'ordre dia per l'alcalde Pascual Díaz, evitant així que poguera debatre's sobre este tema. Els tres grups van intentar novament que esta moció entrara per despatx extraordinari, motivant la urgència, ja que el termini per a unir-se a este recurs acabava l'endemà del ple. En esta ocasió va ser el PP en ple qui va votar en contra de la urgència per a “censurar” per segona ocasió que es tractara en el ple. Esta “censura” ha molestat als grups de l'oposició, qui no recorden que este fet s'haguera donat mai en molts anys, en un ajuntament que sempre ha fet gala de pluralitat i respecte entre les forces polítiques.
Des de l'oposició municipal, recorden que el pacte verbal de limitar les mocions a una per grup i mes té sentit en el context de racionalitzar els temps i la durada dels plens. Per això, perfectament es podria haver pactat la inclusió d'este assumpte en l'ordre del dia limitant-se a donar lectura i sotmetre a votació la proposta, sense obrir un torn de debat que allargara a l'excés la durada del ple.
Els tres grups entenen que es tracta d'un mal precedent i un fet poc democràtici asseguren que a pesar de la censura que sembla pretendre imposar el PP, no haurà cap tema important per als veïns de Petrer que es vaja a quedar sense debatre en el ple municipal, encara que per a aixòٍ l'oposiciَó haja de recóَrrer al dret establit per l'article 83 del reglament orgànic de convocar plens extraordinari a petició d'una quarta part de la corporació.

- versión castellano -
El PP vetó que se hablara en el pleno de la Reforma del Régimen Local
Los grupos municipales del PSOE, EU y BLOC-Compromís han mostrado su malestar por el veto de Pascual Díaz y del Partido Popular para que en el pasado pleno se votara la adhesión de Petrer, junto a otros ayuntamientos, al recurso de inconstitucionalidad contra la Reforma de la Ley de Régimen Local. Una reforma que ha sido muy criticada por la mayoría de fuerzas políticas al quitar competencias a los municipios para entregárselas a las diputaciones provinciales y facilitar la privatización de servicios públicos.
La moción, que fue presentada por los tres grupos de la oposición, no fue incluida en el orden día por el alcalde Pascual Díaz, evitando así que pudiera debatirse sobre este tema. Los tres grupos intentaron nuevamente que dicha moción entrara por despacho extraordinario, motivando la urgencia, ya que el plazo para unirse a este recurso acababa el día siguiente del pleno. En esta ocasión fue el PP en pleno quien votó en contra de la urgencia para “censurar” por segunda ocasión que se tratara en el pleno. Esta “censura” ha molestado a los grupos de la oposición, quienes no recuerdan que este hecho se hubiese dado nunca en muchos años en un ayuntamiento que siempre ha hecho gala de pluralidad y respeto entre las fuerzas políticas.
Desde la oposición municipal recuerdan que el pacto verbal de limitar las mociones a una por grupo y mes tiene sentido en el contexto de racionalizar los tiempos y la duración de los plenos. Por ello, perfectamente se podría haber pactado la inclusión de este asunto en el orden del día limitándose a dar lectura y someter a votación la propuesta, sin abrir un turno de debate que alargase en exceso la duración del pleno.
Los tres grupos entienden que se trata de un mal precedente y un hecho “poco democrático” y aseguran que pese a la censura que parece pretender imponer el PP, no habrá ningún tema importante para los vecinos de Petrer que se vaya a quedar sin debatir en el pleno municipal, aunque para ello la oposición tenga que recurrir al derecho establecido por el artículo 83 del reglamento orgánico de convocar plenos extraordinario a petición de una cuarta parte de la corporación.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada